شهادت ۳ مبارز گردان‌های قدس در جنوب لبنان واکنش سوریه به حمله احتمالی اسرائیل به رفح ادعای مضحک وزیر دفاع آمریکا درباره ایران واکنش کرملین به اتهام دخالت روسیه در سوءقصد به جان زلنسکی شهادت و زخمی‌شدن چندین فلسطینی در حملات جدید رژیم صهیونیستی سازمان جهانی بهداشت: رفح را ترک نمی کنیم | اینجا سوخت فقط برای ۳ روز دیگر وجود دارد واکنش حماس به کشف یک گور دسته جمعی دیگر در بیمارستان الشفا غزه اوکراین از زندانیان به عنوان نیروی جنگی استفاده می‌کند محمد اسلامی: منطق آمریکایی‌ها قلم‌کردن پاها و خلع سلاح است حمله ترکیبی حزب‌الله لبنان به موضع صهیونیستی «المالکیه» (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) حمله موشکی از نوار غزه به سرزمین‌های اشغالی (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) وزیر جنگ رژیم صهیونیستی: تابستان داغی خواهیم داشت حملات پهپادی و موشکی حزب‌الله به دو مقر ارتش اسرائیل جنایت جدید صهیونیست‌ها؛ کشف سومین گور جمعی در بیمارستان الشفا ارتش روسیه دو روستای دیگر را در اوکراین تصرف کرد دستور ویژه رئیس جمهور برای حل مشکل اشتغال استان‌های دارای نرخ بالای بیکاری شبکه مخابرات خراسان رضوی برای مرحله دوم انتخابات در پایداری کامل قرار گرفت نتایج سفر گروسی به ایران، محور دیدار مدیرکل آژانس اتمی با میخائیل اولیانوف پاسخ حزب‌الله به حملات اسرائیل به جنوب لبنان ۷ نیروی طالبان در انفجار بدخشان کشته شدند
سرخط خبرها

وزیر اقتصاد: ۳۰۰ واحد مبارزه با پولشویی در دستگاه‌های مالی تشکیل شد

  • کد خبر: ۱۸۰۴۵۲
  • ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۰
وزیر اقتصاد: ۳۰۰ واحد مبارزه با پولشویی در دستگاه‌های مالی تشکیل شد
وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: مسئله مبارزه با پولشویی در قواعد حسابرسی سازمان‌ها و شرکت‌های بورسی هم لحاظ می‌شود و در همه گزارش‌ها بند حسابرسی رعایت قوانین مبارزه با پولشویی ذکر شده است.

به گزارش شهرآرانیوز، سید احسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی امروز در همایش مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم، گفت: در یک سال و نیم گذشته، معادل ۴ سال دولت قبل جلسات شورای عالی مبارزه با پولشویی برگزار و اقداماتی انجام شده و در دادگاه‌های کشور هم احکام جدی صادر شده است که ۲۶ پرونده قطعی در حوزه تامین مالی تروریسم و ۳۸ پرونده در مقابله با پولشویی بوده است.

دبیر شورای عالی مبارزه با پولشویی اظهار داشت: مرکز اطلاعات مالی کشور ۶ هزار شخصیت فاقد پرونده مالیاتی را شناسایی کرده و به سازمان امور مالیاتی معرفی کرده است که برآورد می‌شود ۲۰ هزار میلیارد تومان از محل این شناسایی مالیات اخذ شود. علاوه بر آن جرایم مقابله با این پرونده نیز به دستگاه‌های اجرایی و خزانه کشور واریز می‌شود و پاکسازی و سالم‌سازی جریان مالی کشور صورت می‌گیرد.

وزیر اقتصاد همچنین از تشکیل ۳۰۰ واحد مبارزه با پولشویی در دستگاه‌های مالی مانند بانک‌ها، بیمه، گمرک و بورس خبر داد و گفت: مسئله مبارزه با پولشویی در قواعد حسابرسی سازمان‌ها و شرکت‌های بورسی هم لحاظ می‌شود و در همه گزارش‌ها بند حسابرسی رعایت قوانین مبارزه با پولشویی ذکر شده است.

خاندوزی افزود: برخی تراکنش‌هایی که قبلاً از نظارت بانک مرکزی خارج بودند و برخی از دستگاه‌های پوز در خارج کشور و کشور‌های آمریکای لاتین وجود داشت مورد نظارت بانک مرکزی قرار گرفته است.

وی از تدوین سند ملی ارزیابی ریسک کشور خبر داد و گفت: به همه دستگاه‌های کشور برنامه اقدام مالی این سند را ابلاغ کردیم که قبلاً این سند وجود نداشت و در حال حاضر از ظرفیت شورای عالی مبارزه با پولشویی در این سند استفاده می‌کنیم.

وزیر امور اقتصادی و دارایی اظهار داشت: همکاری وزارت اقتصاد، بانک مرکزی، سازمان بازرسی کل کشور، دادگستری و قوه قضائیه در این زمینه شکل گرفته و اقدامات جزیره‌ای در یک هماهنگی و پیوند با همدیگر قرار گرفته است.

خاندوزی افزود: جریان مالی کشور باید به سمت تولید تقویت شود، متأسفانه تاکنون جریان مالی به سمت کار‌های غیرتولیدی و گاهی ضد تولیدی حرکت می‌کرد و اقتصاد کشور باید به نفع تولید شفاف برود.

به گفته این مقام دولتی؛ صاحبان سرمایه در شرایطی که شفافیت وجود نداشته باشد، به‌جای حرکت به سمت تولید به سمت دلالی و واسطه‌گری حرکت می‌کنند، اما با اطلاعات مالی و انجام شفافیت، جریان مالی به سمت تولید سوق پیدا می‌کند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی اظهار داشت: باید اطلاعات دقیق مکان‌محور برای بنگاه‌ها و خانوار‌ها تشکیل شود، در گذشته برخی حساب‌های بانکی به نام اطفال و حتی مُردگان وجود داشت که گردش میلیاردی داشت و برای فرار مالیاتی از آن‌ها استفاده می‌شد.

خاندوزی گفت: گرچه هنوز همه مشکلات در زمینه اقتصاد زیرزمینی و پنهان و جریان‌های مالی به نفع سفته‌بازی و واسطه‌گری حل نشده است، اما در یک سال و نیم گذشته شواهدی وجود دارد که به سمت شفاف شدن جریان اقتصاد و جریان‌های مالی به نفع تولید حرکت کرده‌ایم.

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->